Thursday, January 2, 2014

on forgetting


"You left the shampoo bottle uncapped again," I shouted from the bathroom. I wasn't picking a fight or anything. I just remembered this thing a friend told me about how there are little particles of shit in all bathrooms and I didn't want that stuff in my hair.

There was no response from him so I peeked out of the bathroom, my body safe behind the wall.

"Did you hear me? I said you forgot the…"

"The shampoo bottle. Got it," he said, barely lifting his head from the laptop. I smiled at him, letting him know I wasn't flying off the handle. He smiled back, a hurried one at first but then when he saw that this was something that genuinely bothered me, he eased back with a sharp exhale.

"It's a small thing really but it's slowly driving me nuts. Last week, you left the fridge door open and I had to throw out some meat."

"I'm sorry for being forgetful but…"

"But?" I interjected, my pitch a little too high for comfort.

"But I'm not the only one," he said with a chuckle. He pointed his lips towards the outlet. My cellphone charger was plugged in, the cord left hanging like a headless snake. "Don't blame me if you set your apartment on fire."

I laughed, a genuine one at least. How have we become so forgetful?

"What are we going to do?" I asked. "They say love is about remembering, about keeping track of the minute details of each and everyday, and I just don't think we have the mental capacity to remember all that!" I pictured us grey and old, forgetting to unplug appliances and cap shampoo bottles. What will we fail to remember next?

"Well at least we'd have each other," he said, finality in his tone. Conversation over. I shut the door and showered in peace. With wet fingers, I searched my phone for a familiar song. If he paid attention, he'd hear the prayer of my heart.

I wish I wasn't so fragile.
Because I know I'm not easy to handle.

Oh, baby please.
Don't forget you love me.
Don't forget you love me today.

Oh, my baby please.
Don't forget you love me.
Don't forget you love me today.

Well at least we'd have each other. With that, I knew I would gladly forget about everything in the world except for one thing – him.

♫: Schuyler Fisk | Fall Apart Today (2009)


HELLO! So I updated my music player to HTML5 with an option for Flash on older browsers. I'm going to sincerely make an effort to pay attention to this space this year. I've also set up a Facebook page which you can like here (please? pretty please?). I haven't really done anything to it but I fully intend to one of these days!

46 comments:

  1. Nilalanggam na ata kayo Nyl. Haha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rei: Hamuna. Minsan lang naman. haha

      Delete
  2. Awh!! so cute and so sweet :) I wonder what would it be like when my love and I move in together.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simon: We don't live together. At least not yet. Pag weekends lang to. Haha Pero nakakaexcite yung idea no? Labasan na to ng mga baho! (quite literally, if i may add. lolz)

      Delete
    2. "Not yet" ah ;) Im excited for you guys!! ;) :)

      Delete
    3. Simon: Nasa mga baraha na yan! chos

      Delete
  3. eh yung vacuum cleaner? :D tumatanda na tayo :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al: Naku, isa pa yan! haha patay tayo diyan. Wag din kalimutan ang toilet bowl na tuloy tuloy ang tubig. Nakaka-bankrupt na tong pagsasamang 'to! haha

      Delete
  4. Replies
    1. Mga Espasyo: ...ttsss showtime! haha salamat for dropping by!

      Delete
  5. Replies
    1. Ela: He really is! haha Or did I miss the point completely? #chauce

      Delete
  6. I think you just cherished being happy, so we forgive you for being pre-occupied lately :)) All the best for you sir :)) Happy New Year!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dindin: To be fair, there were some dark times too but we made it through (the wilderness? chos). Salamat for dropping by and Happy New Year to you too!

      Delete
  7. awwww. hay hay hay. happy 2014 nyl! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yohan: Hay hay hay! Happy New Year din! :)

      Delete
  8. natatawa ako while reading this. parang ako lang makakalimutin. hehe. this is so cute actually.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A: I guess it comes with age! haha

      Delete
  9. "semi-fiction". Hum. Um. Ok. Just a tad obsessive/compulsive. Really no one needs to worry about little particles of shit getting into shampoo bottles and ,um, such. That friend is kinda like the internet: Full of shit. Haha!

    Let it go. No, really....let it go!

    Life's too damn short for THAT shit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rick: Leave it to me to take these things to heart. I came home and started tossing random things out from my bathroom!

      And if it makes you feel better, that's the part that's fictional. Although he does leave shampoo bottles uncapped and I always leave my charger plugged in!

      Delete
  10. gusto ko rin ng ganyan. pero wala eh. sana hindi ko makalimutan magdrawing. hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gabeebees: OO! WAG KA MAKAKALIMUT MAGDRAWING! It would be a crime to hold that talent out on the world! lolz

      Delete
  11. ohhh my. . . this made me remember something. . . the rice that I'm cooking. . . lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rogelio: Wow! Welcome to this side of the interwebs! Sana di nasunog yung sinaing mo! haha

      Delete
  12. pag-ibig. <3 but this is what I think: We may forget everything, and as well, lose them, but what the future holds doesn't really matter. Mas mahalaga yung ngayon, kahit magkalimutan pa't lahat, basta alam mong naging masaya ka at may napapasaya ka, ayos na ayos na yun. bonus na lang na tumagal at manatiling ganun hanggang sa hinaharap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olivr: Aww! I think that's sweet! Live in the present ang peg. I'm always very past-oriented so challenge yan for me. haha Sama ko na ba sa New Year's Resolutions ko? lolz

      Delete
  13. Wala ako mai-comment sa isang simpleng romantic post.
    Magsmile na lang ako. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Limarx: I will take that smile and thank you for it! haha

      Delete
  14. Yang mga nakalimutan na yan, yang maliliit na bagay na yan ang madalas simulan ng away. Haha. Pero natawa ako na nagtawanan lang kayo. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. OP: Haha oo, medyo warfreak lang ang peg ko. Pero okay lang naman. Kung siswelduhan ko lang siya sa pagiging pasensyoso, baka namulubi ako! lolz

      Delete
  15. Replies
    1. FSOQ: Shushar sa comment! Salamat for dropping by at welcome to my blog! :)

      Delete
  16. i just love this fucking post.

    as in. i can marry this post na nga e. haha

    aww. kilig much. :)

    this is a perfect example ng mas simple mas maganda. mas may kurot sa puso. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalansay: This fucking post talaga! haha At wag mo pakasalan yung post na to. Baka kung anong mangyari sa mga anak niyo. Chos

      Salamat sir! :)

      Delete
  17. Haba ng hair.... Nag rejoice ka ba girl? Lols. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. LJ: Hindi no! haha Alagang dove yan! Tignan mo pa yung picture. lolz

      Delete
  18. wow, ang sarap naman sa feeling ng post na ito! :)

    i'm glad you're back, nyl. at nararamdaman ko ang iyong bagong sigla. inspired much? hehe! sana tuluy-tuloy na 'yan para manumbalik na rin ang sigla sa blogspot.

    ako rin, looking forward sa susunod nating project. i hope our schedules will meet again very soon. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aris: Bagong sigla talaga! haha At oo, sana manumbalik ang sigla sa Blogspot. Pero di lang pwedeng tayo lang. Dapat lahat!

      At free ako ng weekends all year! Tara na!

      Delete
  19. Naiwan lang nakabukas yung takip? What a bitch mas bitch ka pa kay Manila bitch. LOL haha jk. Dapat talaga nakatakip yang shampoo bottle para maalagaan ang hair. Lalo sa may bandang................................... batok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Glentot: Bitch talaga yan si Manila Bitch! lolz at ano ba 'tong batok na 'to? Baka ikaw na ang may fetish! #chauce

      Delete
  20. you already! :P its always a nice thing to be loved, even if it drives us nuts :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marshee: Nuts talaga! haha Thanks, and welcome to my blog. :)

      Delete
  21. "ang hindi umiibig ay hindi nakakilala sa buhay dahil ang buhay ay pag-ibig."

    ReplyDelete
    Replies
    1. LOF: Is this a biblical reference? It's really apt!

      Delete
  22. Why do you do this?! Sobrang gandang kilig much na simple! Haha! Love it! :D

    Zezil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zezil: Salamat! At welcome to my blog! :)

      Delete